Projekt JENSEN
Jensen Interceptor jest samochodem klasy GT, który zastąpił w roku 1966 budzący kształtem kontrowersje model CV8, miał taki samo podwozie jak jego poprzednik - stalowe, rurowe podwozie, cztery hamulce tarczowe, podwójne wahacze z przodu i resory piórowe plus drążek Panharda. Mimo że sam samochód podlegał modernizacjom w latach 1969-70 to jednak firmie Jensen nie udało się utrzymać na rynku. Model ten znalazł się w grze Gran Turismo 4.
Jest to pierwszy samochód osobowy w historii motoryzacji z napędem na 4 koła. Przed Audi (lata '80) i Subaru (lata '70), to właśnie Jensen Interceptor FF zastosował stały napęd na obie osie. Cechował się wyjątkowymi właściwościami jezdnymi wyprzedzając w tej kwestii o wiele lat innych producentów. Paradoksalnie innowacyjność połączona z wysokimi kosztami produkcji przełożyły się na marne wyniki sprzedaży i w konsekwencji upadek firmy. Linia nadwozia wraz z charakterystyczną dużą tylną szybą była najbardziej "nie na czasie". Po 40 latach Alfa Romeo Brera podjęła podobną próbę "innego" nadwozia i również oferując bardzo nowoczesny stały napęd na 4 koła nie została przejętą życzliwie przez klientów. Obecnie Model Interceptor stał się obiektem pożądania wśród kolekcjonerów.
Silnik
Chrysler V8 7,2 l (7206 cm3), 2 zawory na cylinder, OHV
Układ zasilania: gaźnik
średnica cylindra/skok tłoka: 109,70 mm/95,30 mm
Stopień spręźania: 8,2:1
Moc maksymalna: 218 KM (160 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 448 N/m przy 3200 obr/min
Osiągi
Przyspieszenie 0-80 km/h: 7,0 s
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,6 s
Czas przejazdu pierwszych 400 m: 17,1 s
Prędkość maksymalna: 209 km/h